herseybusepette
Lalegül TV

17 Kasım 2018, Cumartesi

Doğru Haberin Yeni Adresi

İstanbul Havalimanı'nda ilk kriz 'havada' aşılmış

29 Ekim’de açılan İstanbul Havalimanı’na geçen yıl kasım ayında IATA tarafından verilen 'IST' kodu, açılıştan birkaç hafta önce bulut entegrasyon teknolojisiyle 'ISL'ye çevrilmiş.

İstanbul Havalimanı'nda ilk kriz 'havada' aşılmış

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 29 Ekim'de açılışını yapıp, resmi adını açıkladığı İstanbul Havalimanı'ndaki ilk teknik sorunun bulut bilişim desteğiyle çözüldüğü ortaya çıktı. Sorunun nedeni ise havalimanının uluslararası kodundan kaynaklanmış.

Uçak yolcularının biletlerinden bagajlarına kadar uçuş işlemlerinin temelini oluşturun havalimanı kodları, Uluslararası Havayolu Taşıyıcıları Birliği (IATA) tarafından veriliyor. Bu kapsamda IATA, Kasım 2017'de İstanbul'un yeni havalimanının kodunun, halen Atatürk Havalimanı'nın da kullandığı 'IST' olacağını açıklamıştı.
Ancak taşınma işleminin kademeli olacağı ve her iki havalimanından da uçuşlarının belirli bir süre daha devam edeceği netleşince, hem biletleme hem de bagaj işlemlerinde olası karışıklıkların yaşanabileceği anlaşıldı.

Bunun üzerine IATA, resmi açılıştan birkaç hafta önce İstanbul Havalimanı'nın bilişim altyapısını üstlenen IGA Systems'e bir yazı gönderdiği ve İstanbul Havalimanı'nın kodunun 'IST' değil, 'ISL' olarak kullanılması gerektiğini bildirmiş.

KOD KRİZİ NASIL YAŞANDI?

IGA Systems'ın Genel Müdürü ve İstanbul Havalimanı CIO'su Ersin İnankul, iş dünyasından dijital dönüşüm hikayelerinin paylaşıldığı IBM Think Istanbul Zirvesi'nde yaşanan bu krizin nasıl çözüldüğünü anlattı. 2015'te dünyanın en teknolojik havalimanlarından birini yapmak için yola çıktıklarını belirten İnankul, "İstanbul Havalimanı'nın temelleri atılırken 29 Ekim 2018'i gözümüzde canlandırmak için bir entegrasyon şeması çıkardık. Havalimanları için en büyük zorluk entegrasyondur" dedi.

Ersin İnankul, bu süreçte yaşadıklaır kriz konusunda ise şunları söyledi:

— Havalimanında yolcular için beklememek çok önemli. Bunu sağlamak için IBM ile gerçek zamanlı bir operasyon sistemi kurarak buna IST kodunu verdik. Ancak 4 Ekim'de IST kodunu ISL'ye çevirmemiz yönünde bir talep aldık. Bu kadar kısa sürede bu değişikliği yapmamız zordu ancak IBM ile kodu tüm sistemlerde değiştirmek yerine araya kodlar yazarak mesajları (bulut teknolojisiyle) havada yakalayıp dönüştüren bir sistem kurduk. Bu bizim karşılaştığımız en büyük problemlerden biriydi ama kısa sürede bir çözüm ürettik ve şimdi sorunsuz işliyor.

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

YORUMLAR

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

NAMAZ VAKİTLERİ
SON DAKİKA
19:53 M. Salih Gözegir Türkiye'ye getirildi
18:34 Atatürk Havalimanı'ndaki terör saldırısı davasında karar
17:48 Basri Aktepe hakkında yakalama kararı verildi
17:13 AK Parti'de adaylık başvuru süresi uzatıldı
15:57 Şırnak'ta havan topu atışı sırasında patlama
15:21 İstanbul'da AVM yangını: Çok sayıda ekip bölgede
15:09 CHP'den 'Öztürk Yılmaz' kararı
15:03 20 bin öğretmene müjde! Açıklandı
yukarı çık